sobota, 15 października 2016

Calton Hill - Edynburg, Szkocja



Jest wiele miejsc w Szkocji, które chciałabym Wam pokazać. Sama również jeszcze wielu nie widziałam, ale to akurat mnie cieszy. Dlaczego? Uwielbiam odkrywać nowe miejsca i uwielbiam uczucie, gdy widzę coś po raz pierwszy. Czasami nawet pochmurny dzień wrażeń nie popsuje. Najważniejsze, by nie zaskoczył deszcz i nie zmoknąć :) Teraz mamy jesień i coraz ciężej z pogodą. Myślę, że niestety będzie mniej okazji na wycieczki. Ale to nie o tym chciałam napisać...W tym tygodniu pojechałam do Edynburga. Niestety po wyjściu z pociągu zaczęło padać. Tak więc pierwszym miejscem w jakie się udałam - było muzeum, o którym Wam już opisałam dwa dni temu. Jeżeli jeszcze na post o muzeum nie trafiliście, zapraszam tu kliknij. Po wyjściu z National Museum of Scotland okazało się, że można iść spokojnie na spacer, już zmoknięcie mi nie groziło. Udałam się na Calton Hill, które znajduje się przy samym centrum miasta i jest blisko stacji kolejowej. Spacer jest troszkę pod górkę, ale naprawdę niedużą. Całkiem przyjemnie się pod nią wchodzi. Po wejściu na Calton Hill widać piękną panoramę Edynburga. Oprócz cudownych widoków na miasto, jest tu ciekawa architektura.



Nelson Monument 


                               

Dugald Stewart Monument



Observatory House 



City Observatory i Playfair Monument


National Monument


Portuguese Cannon


Z Calton Hill widać Arthur's Seat, z którego również pokażę Wam zdjęcia, ale to dopiero za jakiś czas.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz