niedziela, 9 października 2016

Dunnottar Castle - Szkocja




Piękny zamek Dunnottar , a raczej jego ruiny, znajduje się w północno-wschodniej Szkocji. Jest on położony w niesamowitym miejscu - na szczycie klifów, nad Morzem Północnym. Miejsce, do którego przyjeżdża mnóstwo turystów -  nie dziwi mnie to, gdyż to miejsce z pewnością znalazłoby się na mojej liście z poleconymi miejscami w Szkocji. 
Aby wejść na zamek, należy kupić bilety. Moim zdaniem ceny są bardzo atrakcyjne i warto tam wejść.

Ceny na dzień dzisiejszy:
  • Dorośli: Ł7
  • Dzieci:  Ł3 
  • Bilet rodzinny ( 2 dorosłych i 2 dzieci w wieku 5-15 lat ): Ł17
Godziny otwarcia ( proszę sprawdzać na bieżąco na stronie tu kliknij, ponieważ za jakiś czas mogą się zmienić, a u mnie na blogu pozostaną te same ):
  • Sezon letni: (1kwiecień - 30wrzesień ) 9:00 - 18:00
  • Sezon zimowy: ( 1październik - 31marzec) 10:00 - 17:00 lub pół godziny przed zachodem słońca, jeśli nastąpi wcześniej.
Warunki pogodowe mają wpływ na to, czy zamek jest otwarty. Warto zajrzeć na oficjalną stronę zamku przed wybraniem się do niego. Na stronie znajduje się informacja, czy zamek w danym dniu jest otwarty.

Do przeczytania historii o zamku zapraszam na stronę tu kliknij. Jeżeli strona nie wyświetli się w języku polskim, można to zmienić na górnym pasku. Odwiedzając Dunnottar Castle, dostaliśmy również plan z opisem pojedynczych miejsc, również w języku polskim - ta kartka jest darmowa, lecz należy ją oddać przed wyjściem z zamku. 






4 komentarze:

  1. Piękne zdjęcia, malownicze widoki <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Och jak Ci zazdroszczę podróży! Od zawsze (odkąd pokochałam Harrego Pottera) pragnęłam zwiedzić UK wzdłuż i wszerz :) Może kiedyś uda mi się zrealizować to marzenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkam w Szkocji i ją zwiedzam, zawsze trafię w piękne miejsce :)
      Pozdrawiam.

      Usuń